Associate, maintenance auto page is loaded
associate, maintenance auto
apply locations mexico city time type full time posted on posted 8 days ago job requisition id r104638
get started on an exciting career at element!
element employees make a difference in the lives of others every day. We are re-defining the fleet management industry to be people first, then business – delivering on our promise of a superior client experience. This takes hard work and innovation, and we need more like-minded people on our team.
en tu rol de agente de mantenimiento, responderás solicitudes, resolverás problemas y seguirás el proceso de aprobación relacionado al mantenimiento de flotillas en un call center. Con base en tu experiencia mecánica apoyarás a nuestros clientes en la toma de decisiones acerca del cuidado de sus vehículos. Gestionarás garantías, soportes técnicos, seguimientos y descuentos con los proveedores (oem´s, agencias, talleres y llanteras), realizarás pagos a proveedores terceros.
principales funciones y responsabilidades
1. responder las llamadas entrantes de los proveedores a través del call center, y órdenes generadas en los portales de proveedores para registrar los presupuestos de servicios de mantenimiento de unidades ingresadas o resolver dudas de fleet managers.
2. crear y dar seguimiento a estatus de órdenes de reparación en el sistema de mantenimiento, validando historial de la unidad, costos (registro de ahorros) gestionando el servicio de acuerdo a parámetros de cliente.
3. dar seguimiento oportuno a casos de salesforce y pagos a terceros, cerrando en tiempo y con un estatus de salesforce.
4. dar soporte a áreas internas para el seguimiento de solicitudes de mantenimiento que los clientes solicitan a través de ellos.
educación y experiencia
1. licenciatura en ingeniería mecánica automotriz, ingeniería en sistemas automotrices o afines.
2. deseable dos años de experiencia en áreas de postventa en empresa automotriz (taller, agencia, arrendadora, armadora) o como administrador de flotilla en alguna empresa.
3. inglés 50%-60%.
conocimientos y competencias
1. manejo de microsoft office.
2. habilidades de negociación y comunicación.
3. trabajo bajo presión.
4. agilidad en la ejecución de sus funciones.
5. colaboración con otras áreas.
6. honestidad y responsabilidad.
what’s in it for you
• a culture of innovation, empowerment, decision-making, and accountability.
• comprehensive health and welfare benefits that serve the needs of you and your family and foster a culture of wellness.
• additional benefits and amenities, including paid time-off programs (vacation, sick leave, and holidays).
candidates must be willing to comply with a pre-employment background check.
element fleet management and its wholly owned subsidiaries are an equal opportunity employer committed to diversity, equity, inclusion, and belonging. We are pleased to consider all qualified applicants for employment without regard to race, color, religion, gender identity, age, sex, sexual orientation, disability, national origin, aboriginal/native american status, protected veterans’ status or any other legally-protected factors. Disability-related accommodations during the application and interview process are available upon request. Should you require an accommodation with our hiring process please send an email to reclutamiento@elementcorp.com or call 55 5018 7100.
about us
element fleet management is the global leader in the fleet management industry, providing a full suite of customized services and consulting for our clients with commercial vehicle fleets. We offer our clients everything from streamlined vehicle purchasing and technology solutions to personalized driver safety resources. We simplify fleet management so that our clients are free to achieve their business goals, knowing that their vehicles are in good hands.
#j-18808-ljbffr