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*about the team*: zillow group's mission is to give people the power to unlock life's next chapter.
as part of the growth data science, you will be an integral partner to zillow's growth product team which has a mission to 'acquire and activate' high-quality users for zillow group brands.
the growth product team is an impactful ensemble of multiple key business functions including seo, integrated communications, authorization, activation, and onsite messaging platform that acquire and engage millions of users across our platforms.our data science team is tasked with absorbing millions, sometimes billions, of rows of data from various sources, organizing them, analyzing them, and visualizing them to help advise both short and long-term decision-making.
our structure is very flat and you will soon find yourself partnering directly with senior leadership.acerca del equipo:la misión de zillow group es darle a las personas el poder de desbloquear el próximo capítulo de sus vidas.
como parte del equipo de ciencia de datos para el crecimiento, serás un socio integral del equipo de producto de crecimiento de zillow, cuya misión es 'adquirir y activar' usuarios de alta calidad para las marcas del grupo zillow.
el equipo de producto de crecimiento es un conjunto impactante de múltiples funciones comerciales clave, que incluyen seo, comunicaciones integradas, autorización, activación y la plataforma de mensajería en el sitio que adquieren y atraen a millones de usuarios en nuestras plataformas.nuestro equipo de ciencia de datos tiene la tarea de absorber millones, a veces miles de millones, de filas de datos de diversas fuentes, organizarlos, analizarlos y visualizarlos para ayudar a asesorar la toma de decisiones a corto y largo plazo.
nuestra estructura es muy plana y pronto te encontrarás colaborando directamente con el liderazgo senior.
*about the role*:*what you'll do*:- collaborate with stakeholders to develop evidence based approaches to finding gaps in the customer experience, measuring efficacy of particular solutions, and incorporating findings into the next iteration.- utilize advanced analytics including clustering, propensity modeling, statistical knowledge, and other explanatory and causal inference techniques to gain a clearer picture of customer behavior.- create compelling data stories and visualizations to influence decision makers.- understand various data structures and common methods in data transformation