*responsibilities*:
- supports planning, directing and coordination of day-to-day activities of running a program or portfolio of programs.
- assists with business case, review business requirements, gap analysis, feasibility study in long term benefit, requirement and solution review with stakeholders.
- finalizes the project plan with stakeholders and track closely for successful project delivery.
- implements advanced strategies for gathering, reviewing and analyzing data requirements.
- meets with end users to understand business needs, write requirements, conduct walk throughs on requirement documents and obtain project sponsor, product and operations approvals.
- reviews functional requirements to business requirements to ensure technology has understood and met the end users' needs/expectations.
- prioritizes requirements and create conceptual prototypes and mock-ups.
- partners with technology, product and operations management teams to prioritize delivery of key projects.
- masters strategic business process modeling, traceability and quality management techniques.
- applies best practices for effective communication and problem-solving.
- successfully compete for the most sought-after business analyst jobs.
- leads team of business analysts and testers to achieve on-time and with-quality production delivery dates for system enhancements for multiple cash projects.
- collaborates with technology on any project delays, risk assessment and risk mitigation plans.
- performs project status reporting to project stakeholders, product and operations partners.
- prepare post project mis, lessons learned and conduct continuous process improvement reviews.
- understand the bank environment and compliance and regulatory requirements.
- work with regional and global team and implement the best standards across teams.
- ensure creation of program plan and charter benefits management plan, stakeholder management plan, acceptance plan, and central program issue log.
- evaluates subordinates' performance and makes recommendations for pay increases, promotions, terminations, and other personnel actions.
*qualifications*:
- 5-8 years of experience managing or participating in projects and teams within the finance and 2 years in a professional management role
*education*:
- bachelor's/university degree or equivalent experience
*experiência requerida*
- al menos 5 años de experiência en manejo de proyectos
- ingles 100%
- experiência en manejo de clientes internos
- seguimiento a planes de trabajo.
- conocimientos de conceptos financieros básicos (p&l, gross y net benefit, amortización, etc.)
- generación de business cases
- elaboración de planes de trabajo
- participación en implementaciones y proyectos en áreas operativas.
- gestión de proyectos
*conocimientos*
- microsoft office:
- power point
- word
- excel
- outlook
*objetivo del puesto*
- seguimiento y ejecución del portafolio de proyectos del área
*objetivo del área*
- dar seguimiento a las implementaciones tecnológicas y no tecnológicas de la dirección, así como el asegurar que se están cumpliendo las iniciativas de ahorro.
siendo el frente de la dirección ante global, tecnología, entre otros
*funciones principales del puesto*
- seguimiento puntual a los acuerdos de los proyectos encomendados
- participar en las sesiones de definición de proyectos para asegurar que se cumplan los requisitos de los mismos.
- convocar a sesiones de seguimiento con los diferentes stakeholders o grupos de trabajo para dar cumplimiento al plan.
- identificar y escalar problemas e inconsistencias en la información reportada
- establecer un diálogo con los responsables de los proyectos del portafolio respecto a su estatus, avances, riesgos y problemas
- escalar situaciones operativas que impidan la ejecución en tiempo de las actividades del portafolio
- identificar riesgos y problemas, escalar y dar seguimiento a la ejecución de acciones de mitigación
- validar la documentación de los proyectos en el portafolio de acuerdo a los estándares y lineamientos establecidos
- planeación táctica, ejecución y entrega de proyectos que involucran cambios en estrategia, tecnología, gente y los procesos operativos.
- participación en proyectos de implantación de mejoras tecnológicas en todas sus fases.
proyectos de iniciativas estratégicas y / u operacionales, satisfacción del cliente, calidad y mejora continua.
- excelentes habilidades para trabajo en equipo y supervisión de equipos de trabajo multidisciplinarios
- habilidades para transmitir conocimientos específicos de forma práctica y estructurada
- excelentes habilidades interpersonales de relacionamiento con personal de todos los níveles de una organización.
- excelentes habilidades de comunicación oral y escrita para la creación y presentación de documentos de trabajo y entregables.
- atención de problemas de manera inmediata
- capacidad de análisis
- trabajo baj