The ops sup manager is an intermediate management level position responsible for providing full leadership and direction to a team of employees in an effort to provide operations support services in coordination with the operations - core team.
the overall objective of this role is to ensure the seamless delivery of operations support services in alignment with citi operations support infrastructure and processes.
*responsibilities*:
- lead the operations support department through delegation of tasks and responsibilities for multiple teams
- conduct performance evaluations, compensations, hiring, disciplinary actions, and terminations of team members as well as determining staffing needs
- monitor team's end results, ensuring quality and efficiency and contributes to resource planning, budget management and formulation of procedures
- contribute to development of new techniques, models, and plans within area of expertise
- facilitate alignment of the operations support infrastructure through focused technologies and processes
- ensure compliance with government regulations as they pertain to retail accounts serviced through the evaluation and implementation of appropriate control and testing measures
- provide evaluative judgement based on analysis of information and in-depth knowledge of policies and procedures in complicated and unique situations
- has the ability to operate with a limited level of direct supervision.
- can exercise independence of judgement and autonomy.
- acts as sme to senior stakeholders and /or other team members.
- ability to manage teams.
*qualifications*:
- 5-8 years of experience managing a team
- experience in analyzing business requirements, developing test plans, and discrepancy resolution
- required licensing/registration: series 7, series 9, series 10, and series 63
- ability to work unsupervised and adjust priorities quickly as circumstances dictate
- ability to work under pressure and manage deadlines or unexpected changes in expectations or requirements
- self-motivated and detail oriented
- proven organization and time management skills
- demonstrated problem-solving and decision-making skills
- consistently demonstrates clear and concise written and verbal communication skills
*education*:
- bachelor's degree/university degree or equivalent experience
this job description provides a high-level review of the types of work performed.
other job-related duties may be assigned as required.
el gerente de control sr. es responsable del seguimiento a la correcta ejecución de los lineamientos y definiciones que las regulaciones y políticas que aplican en los servicios de inversión, así como de contribuir al cumplimiento de procesos.
el objetivo general de este puesto es supervisar y dar seguimiento a los clientes internos y asegurarse que el personal operativo ejecute las buenas prácticas de venta y tome decisiones correctas a través de la metodología de equilibrio de riesgos y recompensas.
*responsabilidades*:
- validar las instrucciones operativas de acuerdo con los criterios de servicios en inversión.
- delegación de tareas y responsabilidades para dirigir equipo a su cargo.
- revisar y ejecutar la metodología de revisiones de control trimestrales, asegurando un ambiente seguro de trabajo.
- brindar asesoría a los clientes internos con relación a dudas en criterios en servicios de inversión, operativas y administrativas.
- resolver diversos problemas de control con un impacto posiblemente mayor y proporcionar orientación y aportes a equipos para contribuir a los esfuerzos por mejorar los procesos.
- implementar capacitaciones y reforzar los temas de control que se requieran mejorar en cada una de las oficinas asignadas.
- garantizar la calidad y puntualidad de los servicios proporcionados para respaldar al propio equipo y a los equipos estrechamente relacionados.
- evaluar adecuadamente el riesgo cuando se toman decisiones, demostrando una consideración particular por la reputación de la empresa y protegiendo a citigroup, sus clientes y activos, al impulsar el cumplimiento de las leyes y los reglamentos correspondientes, acatando la política, aplicando un juicio ético sólido en relación con el comportamiento personal, la conducta y las prácticas comerciales y escalando, administrando e informando los problemas de control con transparencia.
- identificar, medir y controlar los riesgos operativos, con la finalidad de detectar y escalar malas prácticas de venta.
- generar buros de crédito para los trámites de créditos de caución bursátil de los clientes internos.
- seguimiento y consolido de evidencias del proceso de errores operativos para reporte a control.
- apoyo a entregables de auditoria internas y externas.
- liderazgo y seguimiento en los procesos back y middle office de inversiones para que los flujos operativos bau del negocio se hagan en apego a los lineamientos y procesos establecidos con las áreas correspondientes;