*service support chief - mexico*
hamilton beach brands, inc., a leading designer, marketer, and distributor of small household and commercial appliances, has an opening for a service support chief. This position will be located in our mexico city, mx office. The service support chief - mexico will be responsible for demand plan, forecast, procurement, inventory maintenance of service parts as well as assure best in class consumer service.
*duties of the position include*:
- to maintain the national service centers network both household and commercial
- develops technical information (web-based service manuals maintenance, training docs, and exploded view drawings) for the service network.
- responsible for service parts sales, demand plan, forecast, procurement, inventory maintenance and parts warehouse organization.
- calculate parts price based of parts cost associated and market information service /practices
- develop and update manual procedures for all areas related with the commercial process
- mexico’s contact center supervision and performance improvement
- interface with corporate quality deparment to provide feedback information about quality issues
- acts as a compliance engineer
- bachelor's degree or five years related experience and/or equivalent combination of education and experience.
- team/dept. management experience
- strong supervision skills
- excellent written and verbal skills.
- strong computer skills.
- ability to provide leadership, supervision and coaching to optimize team productivity
- call center managing experience 1-2 years
*jefe de soporte de servicio - méxico*
hamilton beach brands, inc., un diseñador, comercializador y distribuidor líder de pequeños electrodomésticos para uso doméstico y comercial, tiene una vacante como jefe de soporte de servicio técnico. Este puesto estará ubicado en nuestro almacén de la ciudad de méxico, mx. El jefe de soporte de servicio - méxico será responsable del plan de demanda, pronóstico, adquisición, mantenimiento de inventario de repuestos, así como de asegurar el mejor servicio al cliente en su clase.
*las funciones del puesto incluyen*:
- mantener la red nacional de centros de servicio tanto para uso doméstico como comercial.
- desarrollar información técnica (mantenimiento de manuales de servicio, documentos de capacitación ) para la red de servicio.
- responsable de las ventas de repuestos, el plan de demanda, el pronóstico, la adquisición, el mantenimiento de inventario y la organización del almacén de repuestos.
- calcular el precio de las piezas en función de los costos asociados y la información del mercado servicio/prácticas
- desarrollar y actualizar los procedimientos manuales para todas las áreas relacionadas con el proceso comercial
- supervisión y mejora del rendimiento del centro de contacto de méxico
- interactuar con el departamento de calidad corporativo para proporcionar información de retroalimentación sobre problemas de calidad
- licenciatura y/o 5 años de experiência relacionada en el puesto ó una combinación equivalente de educación y experiência.
- experiência en gestión de equipos/departamentos
- fuertes habilidades de supervisión
- excelentes habilidades escritas y verbales.
- fuertes habilidades informáticas.
- capacidad para proporcionar liderazgo, supervisión y entrenamiento para optimizar la productividad del equipo
- experiência en gestión de centros de llamadas 1-2 años