En te podrás desarrollar a tu potencial trabajando junto a personas con experiencias en industrias y carreras profesionales muy diversas con el fin de crear un mundo más seguro, sostenible y conectado.
descripción del puesto
los equipos de planeación de materiales de te connectivity son responsables de los planes, programaciones y monitoreo del movimiento de materiales durante el ciclo de producción. Determinan la cantidad y la fecha de pedido de los materiales para cumplir los programas de producción o ingeniería, inician solicitudes de compra o producción de conformidad con los convenios de abastecimiento con proveedores, y elaboran el programa de producción según pronósticos y análisis históricos. El equipo crea especificaciones para nuevas órdenes contractuales así como predicciones y planes de requerimiento de mano de obra. Brindan información oportuna y exacta sobre el desempeño de proveedores y se les puede solicitar que participen con el equipo de compras estratégico en evaluaciones de desempeño de proveedores de alto nivel. También monitorean los costos, los cronogramas y el alcance de subcontratos asignados para garantizar la mejor calidad al mejor valor.
cómo debería ser tu experiencia:
responsibilities:
1. responsible for developing and maintaining valid production schedules from the backlog and demand forecast to meet customer requirements, while utilizing resources cost effectively.
2. support value stream leaders in leading materials related projects and play a key role in new product introductions.
3. maintain a valid plan in sap/rapid response.
4. plans flow of work through plant, considering raw materials and shipping dates of finished products.
5. working closely with cross-functional leads, identify, plan and resolve inconsistencies and gaps between demand and supply.
6. alters schedules to meet unforeseen conditions.
7. work with procurement to ensure material availability.
8. load and review part number detail on weekly basis.
9. keep interco suppliers workload level loaded.
10. communicate ship schedules to customer service advocates.
11. monitor weekly customer shipments/sto.
12. monitors lead times and lead time offsets in the system to reflect flow and lean manufacturing principles.
13. highlight parts for maintenance of the item master in mrp environment.
14. maintenance of purchase orders.
15. review and work exception messages daily.
16. participate in cycle counting program.
17. manage inventory levels to support days on hand targets.
qualifications
1. minimum of 3 years of experience in a materials planning position or previous master scheduling experience.
2. strong interpersonal and analytical skills are essential.
3. candidate must maintain a positive, professional attitude.
4. possess the ability to multi-task in a changing environment.
5. excellent verbal and written communication skills.
6. ability to work under pressure, balancing conflicting priorities and resource constraints.
7. thorough understanding of mrp logic and inventory strategies.
8. experience with sap is preferred.
9. track attainment to production schedule.
10. schedule release of finished material to customer orders.
11. inventory management.
12. ability to analyze and reconcile material issues.
13. sales and operations planning (s&op) is a plus.
14. advanced computer skills: ms excel, ms powerpoint.
15. apics certification preferred.
16. bs or ba degree required.
competencias valores: integridad, responsabilidad, inclusión, innovación, trabajo en equipo
#j-18808-ljbffr