Job description:
sumario/summary
ayuda en la preparación, registro de mantenimiento y analizar el costo de la organización de una manera que puede ayudar a la alta gerencia en la tomar la mejor decisión en costos. Será responsable de supervisar el gastado en inversión de capital y procurar corregir el cierre para los activos fijos. Así como participar en las actividades de fin de mes. / helps in the preparation, record keeping and analyze the cost of the organization in a way that can help the upper management take better cost decisions. It will be responsible of supervising the spent on capital investment and procure there correct closure to fixed assets. As well participate in month end activities.
deberes esenciales y responsabilidades incluidas. Se pueden asignar otras tareas. / essential duties and responsibilities include the following. other duties may be assigned.
* monitorea de manera semanal el scrap. / monitors in a weekly basis the scrap.
* revisión de niveles de inventario. / review inventory levels.
* reporta la absorción real de la planta. / reports actual absorption of the plant.
* responsable de la contabilidad de ncms (no compatibles con el material) o de los proveedores. / responsible of book keeping of ncms (non conformant material) of suppliers.
* analiza auditorías de costos std y prepara informes. / analyzes, audits std costs and prepares reports.
* reporta semanalmente los gastos de ovh. / in a weekly basis reports ovh expenses occurred.
* prepara reportes ppv (variación de precio de compra). / prepares ppv (price purchase variance ) reports.
* revisión de las órdenes de compra abiertas. / review of open pos.
* responsable de la auditoría anual de activos fijos. / responsible of annual fixed assets audit.
* participan en el pi (inventario físico) y supervisa al equipo de auditoría. / participate in pi ( physical inventory ) supervising auditing team.
* coordinar y entregar información a auditores externos y del corporativo de hq. / coordinate and deliver information to external auditors, hq corporate.
* realizar costos std acumulados, basado en cambios a bom, encaminamientos, ecns como sea necesario. / perform std cost roll up, based on changes to bom, routings, ecns as needed.
* supervisar al equipo de desecho responsable de afinar todas las transacciones en sap. / supervise the scrap team responsible for keying all scrap transaction in to sap.
* coordinar con el departamento de hse la eliminación de desechos. / coordinate with the hse department the disposal of scrap.
* preparación de fin de mes, cierre de inventario y entradas relacionadas con conciliaciones de cuenta. / preparation of month end closing entries and inventory related account reconciliations.
* ayuda en los esfuerzos de cumplimiento de normas sox e internas auditorías que implican revisión de controles contables y generales que rodea el inventario. / assists in sox compliance efforts and internal audits involving review of accounting and general controls surrounding inventory.
* ayudar en la preparación del aop (plan de operación anual) y en la configuración anual de stds. / assist in preparation of the aop ( annual operation plan ) and set up of annual stds.
* participar mensualmente en la clausura de actividades tales como, informes de wip, en tránsito y factura de maquila. / participate in month end closing activities such as, reporting wip, in transit, maquila invoice.
* revisar la correcta asignación de gastos en los centros de costos. / review the correct allocation of expenses to cost centers.
* mantener el libro contable de cips de principio a fin. / book keeping of cips from start to finish.
* participar con otros departamentos en proyectos especiales según sea necesario. / participate with other departments in special projects as needed.
* cumplir con la política de calidad y ambiental, identificar los objetivos de la organización, para su cumplimiento. / meet the quality and environmental policy, identify the objectives of the organization to compliance.
* cumplir con el procedimiento de manejo de químicos y residuos utilizados y generados en su operación. / meet the handling procedure of chemicals and waste used and generated during operation.
* otras actividades que por requerimientos del proceso y/o la compañía se puedan incluir. / other activities by process requirements and/or the company can be included.
educación y/o experiencia/education and/or experience
licenciatura (a.) de cuatro años universidad o universidad; uno a dos años de experiencia relacionada o capacitación; o una combinación equivalente de educación y experiencia. Por lo menos 2-3 años de experiencia de la contabilidad de costos. / bachelor's degree (b. A.) from four-year college or university; or one to two years related experience and/or training; or equivalent combination of education and experience. At least 2-3 years of cost accounting experience.
habilidades de lenguaje/language skills
inglés / english
first brands group is a proud equal opportunity employer. We are deeply committed to building a workplace and global community where inclusion is valued. Employment decisions at fbg are based on business needs, job requirements and individual qualifications, without regard to race, color, religion, or belief, national, social, or ethnic origin, sex, or age. All qualified applicants will be considered for employment without regard to the above forementioned as well as, gender, gender identity family/marital status, sexual orientation, national origin, age, past or present military veteran status, or any other non-merit based or legally protected grounds. Fbg will not tolerate discrimination or harassment based on any of these grounds or characteristics.
#j-18808-ljbffr