The business analyst 2 is a developing professional role.
applies specialty area knowledge in monitoring, assessing, analyzing and/or evaluating processes and data.
identifies policy gaps and formulates policies.
interprets data and makes recommendations.
researches and interprets factual information.
identifies inconsistencies in data or results, defines business issues and formulates recommendations on policies, procedures or practices.
integrates established disciplinary knowledge within own specialty area with basic understanding of related industry practices.
good understanding of how the team interacts with others in accomplishing the objectives of the area.
develops working knowledge of industry practices and standards.
limited but direct impact on the business through the quality of the tasks/services provided.
impact of the job holder is restricted to own team.
*responsibilities*:
- primary responsibility for client data management
- validate and ensure data integrity across a broad spectrum of reports and analysis
- produce senior management reports and ad-hoc data analysis
- primary liaison for client strategy management processes and operations
- provide end to end support for project management.
driving a project through from needs analysis to delivery
- work with data management unit to control updates and data quality for business target markets, including managing the annual target market review.
- liaise with product partners and bankers throughout the institutional clients group to ensure that client data / information / tools are effectively utilized.
- identify and drive solutions to improve client relationship tools and products
- provide data, presentations and independent analysis for senior management and business heads.
- support the group in producing presentations for management, financial reporting and assisting in other special projects.
*qualifications*:
- 0-2 years prior experience in financial services and knowledge of banking products and concepts is a plus but not essential.
- experience producing data analysis with a high level of accuracy
- effective quantitative and analytical skills
- ability to work well in a fast paced environment
- excellent interpersonal skills and the ability to build long term profess
*education*:
- bachelor's/university degree or equivalent experience
this job description provides a high-level review of the types of work performed.
other job-related duties may be assigned as required.
*requerimientos*
- licenciaturas económico administrativo, o experiência equivalente
- manejo de pc
- deseable experiência en puesto similar o ventas con atención a clientes (en ramo inmobiliario o en banca comercial)
*descripción*:
- * misión*:
colocación de créditos hipotecarios acorde a la meta establecida, con la finalidad de incrementar los ingresos del banco a través de las sucursales y banqueros a su cargo, brindando una asesoría bancaria de máxima calidad a los clientes.
- * funciones y responsabilidades principales*:
*etapa 1*
visita a las sucursales con una agenda para actualizar o capacitar sobre cambios y / o reforzamientos del producto.
identifica las necesidades reales de los clientes ingresados en captura completa y brindarles las soluciones idóneas para lograr ser ingresados a dictaminación.
capacita a sus sucursales a su cargo para perfilar al cliente de acuerdo a la estructura de *momentos hipotecario ( modelo conversacional )* en función a sus ingresos, compromisos de gastos y comportamiento crediticio, con la finalidad de que la asesoría que brinde al cliente sea tan certera que este garantizando la colocación del crédito.
promueve y utiliza teams s.o.s hipotecario para que los banqueros escalen dudas durante la entrevista con el cliente y pueda contestar cualquier asesor de la división esa pregunta, esto de acuerdo a la estructura de *momentos hipotecario ( modelo conversacional )* capacita correctamente a sus sucursales para integrar el expediente con todos los documentos necesarios para calificar a una línea de crédito hipotecaria, de acuerdo a la estructura de *la etapa 1 en tus manos.
* gestiona los *casos declinados y devueltos* en conjunto con el banquero dueño del expediente para conseguir la aprobación de la etapa 1.
identifica las principales *causas de devolución* en dictaminación etapa 1 y realiza un plan de acción en conjunto con su director distrital.
participa en conjunto con su director distrital en *el comité hipotecario semanal*, donde debe destacar principalmente los siguientes temas:
adopción de banqueros de momentos hipotecarios (modelo conversacional)
plan de acción a devoluciones en dicta e1 y establecer un objetivo para disminuirlo
incremento en la participación de banqueros en la etapa 1 y firmas (establecer un plan en conjunto con su director distrital sobre los banqueros que no han firmado recientemente)
supervisar que el envío de expedientes e dicta lo realice el banquero *(eta