*customer service agent*
*position location: guadalajara, jal.
méxico*
*primary function*
receive orders and schedule in sap.
follow up and register sales to customers in a daily basis.
manage credit and collection orders in a timely manner.
solve problems between customer and the loading process (communication with customer) solve the problems that occur during deliveries arrive order.
*reports to*:sales manager animal nutrition
*key deliverables*
*business*
- develop and maintain a strong working knowledge of the customers and the competitive environment to facilitate business development efforts.
- monitor and direct the effective use of company resources throughout the customer sales cycle.
*agility and innovation*
- accepts and works effectively with the dynamic changes and supports colleagues through it.
- demonstrates the ability to achieve results to uncertainty, despite the changes and ambiguity.
*relationships and people*
- monitors sales and provides consistent and ongoing day-to-day performance feedback to sales professionals.
- maintain effective relationships with gtm team to ensure rapid flow of relevant information to meet business goals.
*knowledge, skills, and requirements*:
- at least 2 years working in customer service in food, agro or chemical industry.
- bachelor's degree veterinary medicine/food industry
- interaction with other areas of logistics, credit and collection, quality and wet process.
- english intermediate.
*desired behavior, personal attributes,(success drivers and competencies)*:
- customer focus
- action oriented
- perseverance
- priority setting
- motivating others
- business acumen
- problems resolution
*agente de servicio a cliente*
*ubicación de la posición: guadalajara, jal.
méxico*
*unidad de negocio: nutrición animal.
*
*función primaria*
recibe y programar pedidos en sap.
da seguimiento y registra las ventas diariamente.
administra las órdenes de crédito y cobranza de manera oportuna.
resuelve los problemas que ocurren durante las entregas.
*reporta a*: gerente de ventas de nutrición animal
*resultados* *clave*
*negocio*
- desarrolla y mantiene un sólido conocimiento de la actividad principal de los clientes y el entorno competitivo para facilitar los esfuerzos de desarrollo empresarial.
- monitorea y dirije el uso efectivo de los recursos de la compañía a través del ciclo de ventas del cliente.
*agilidad* *e* *innovación*
- acepta y trabaja eficazmente con los cambios dinámicos y apoya a los colegas a través de estos.
- demuestra la capacidad para lograr resultados ante la incertidumbre, a pesar de los cambios y la ambigüedad.
*relaciones y personas*
- monitorea las ventas y proporciona comentarios de desempeño diarios y constantes a los involucrados en el proceso de ventas.
- mantiene relaciones efectivas con el equipo comercial para garantizar un flujo rápido de información relevante para cumplir los objetivos comerciales.
*conocimientos,* *habilidades* *y* *requisitos*:
- 2 años de trabajo en servicio al cliente en la industria de alimentos o industria química.
- médico veterinario, ingeniero en alimentos o similar.
- interacción con otras áreas de logística, calidad, proceso húmedo y crédito y cobranza.
- inglés intermedio.
*comportamiento deseado, atributos personales,* *(factores de éxito y competencias)*:
- enfoque en el cliente
- proactivo
- perseverancia
- definición de prioridades
- motivar a otros
- enfoque empresarial
- resolución de problemas
*relocation available*:
no