The ops sup manager is an intermediate management level position responsible for providing full leadership and direction to a team of employees in an effort to provide operations support services in coordination with the operations - core team. The overall objective of this role is to ensure the seamless delivery of operations support services in alignment with citi operations support infrastructure and processes.
*responsibilities*:
- lead the operations support department through delegation of tasks and responsibilities for multiple teams
- conduct performance evaluations, compensations, hiring, disciplinary actions, and terminations of team members as well as determining staffing needs
- monitor team’s end results, ensuring quality and efficiency and contributes to resource planning, budget management and formulation of procedures
- contribute to development of new techniques, models, and plans within area of expertise
- facilitate alignment of the operations support infrastructure through focused technologies and processes
- ensure compliance with government regulations as they pertain to retail accounts serviced through the evaluation and implementation of appropriate control and testing measures
- provide evaluative judgement based on analysis of information and in-depth knowledge of policies and procedures in complicated and unique situations
- has the ability to operate with a limited level of direct supervision.
- can exercise independence of judgement and autonomy.
- acts as sme to senior stakeholders and /or other team members.
- ability to manage teams.
*qualifications*:
- 5-8 years of experience managing a team
- experience in analyzing business requirements, developing test plans, and discrepancy resolution
- required licensing/registration: series 7, series 9, series 10, and series 63
- ability to work unsupervised and adjust priorities quickly as circumstances dictate
- ability to work under pressure and manage deadlines or unexpected changes in expectations or requirements
- self-motivated and detail oriented
- proven organization and time management skills
- demonstrated problem-solving and decision-making skills
- consistently demonstrates clear and concise written and verbal communication skills
*education*:
- bachelor’s degree/university degree or equivalent experience
this job description provides a high-level review of the types of work performed. Other job-related duties may be assigned as required.
Mínimo licenciatura en contaduría preferente o economía/ administración (con experiência en contaduría)
- al menos 5 años: conocimiento especializado en procesos contabilidad de seguros y pensiones (preferiblemente en contabilidad operaciones), informes regulatorios y conocimiento general de la industria aseguradora (cuyo último puesto sea similar o equivalente a gerencia).
- 5 años: experiência en manejo de equipo (cuyo último puesto sea similar o equivalente a gerencia con personal a su cargo).
- se requiere conocimiento de ms office, análisis numérico, habilidades intermedias - avanzadas de programación.
- contador de profesión o amplia con experiência en contabilidad de seguros y pensiones (preferentemente contabilidad de operaciones).
- conocimiento en conciliaciones de cuentas contables de seguros, respuesta a auditorías internas y externas, presentación de informes /análisis ejecutivos.
- fuerte conocimiento y comprensión en su propio campo o disciplina. Y conocimiento básico de otras áreas del negocio
- sólidos conocimientos en materia de contabilidad y análisis de información numérica.
- capacidad de análisis, solución de problemas y habilidades fuertes de negociación entre áreas para el logro de objetivos.
- manejo de bases de datos (programación básica), los conocimientos básicos para revisión de macros en excel, acess, phyton, sql, fox pro.
- este rol es responsable de aplicar conocimientos contables profundos para contribuir al desarrollo de nuevas técnicas y la mejora de los procesos y flujos de trabajo del área de conciliación de operaciones. Tiene a su cargo la revisión y coordinación de informes contables, regulatorios y atención de auditorías (internas/externas) que se presenten desde el área.
- requiere buenas habilidades analíticas para filtrar, priorizar y validar material potencialmente complejo y dinámico de múltiples fuentes y una comprensión profunda del proceso de contabilidad de seguros y pensiones, preferentemente operaciones (emisión, cobranza, deudor por prima, cancelación, etc.) para coordinar y resolver diferentes problemas en todas las áreas involucradas para el cierre contable de manera oportuna, con registros contables adecuados y conciliación de todas las cuentas contables de contabilidad operaciones.
- asume regularmente un rol de liderazgo informal/formal dentro de los equipos y desarrolla el equipo bajo su responsabilidad en términos de conocimiento y habilidades blandas. Además, e