The citigold relationship banker is a developing professional role.
applies specialty area knowledge in monitoring, assessing, analyzing and/or evaluating processes and data.
identifies policy gaps and formulates policies.
interprets data and makes recommendations.
researches and interprets factual information.
identifies inconsistencies in data or results, defines business issues and formulates recommendations on policies, procedures or practices.
integrates established disciplinary knowledge within own specialty area with basic understanding of related industry practices.
good understanding of how the team interacts with others in accomplishing the objectives of the area.
develops working knowledge of industry practices and standards.
limited but direct impact on the business through the quality of the tasks/services provided.
impact of the job holder is restricted to own team.
*responsibilities*:
- client account management
- review cg customer needs and asset allocation, pro-actively engage with the customer to validate the understanding of the needs.
- advise cg customers to enrich the relationships by mobilizing additional funds and sell other fee based products/services based on the current and future customer needs.
- review product penetration for the assigned client base, identify potential cg customers who can be sold tailored products to enhance product penetration
- ensure coverage of all relationships through customer engagements, risk profiling and
- financial planning.
- organize cg customer events to enhance customer bonding.
- acquire new citigold customers through converting referral leads.
- compliance, risk & controls
- ensure that kyc/aml and other compliance norms are strictly adhered to.
- fulfilling the clients' necessities while providing an exceptional client experience is the expected behavior from all our employees and it will be measured by specific metrics.
*qualifications*:
- 0-2 years relevant experience
- ability to manage relationships both internal and external; ability to multi-task
- mandatory certifications as required for selling financial products
*education*:
- bachelor's/university degree or equivalent experience
*requisitos*:
- licenciatura en: finanzas, economía, administración, contaduría o ingenierías.
- interés en el área de promoción.
- interés por brindar asesoría financiera.
- enfoque en las necesidades del cliente, empatía y negociación.
- buenas relaciones interpersonales acorde al segmento socioeconómico.
- actitud de servicio.
- orientación a resultados.
- contar con certificación nível 3 (amib) o empezar los trámites para certificarse
*objetivos del puesto*:
- contribuir al cumplimiento de las metas globales de la oficina en alineación con los objetivos y metas del negocio.
- apoyar a los banqueros (con cartera asignada), en la gestión de su cartera para desahogar cargas de trabajo en el servicio de post venta, con la finalidad de poder atraer nuevos prospectos a la institución:
operar productos de inversión en sistemas operativos dar seguimiento a contratos, operaciones y soportes operativos o realizar tareas administrativas o apoyar en la captación de recursos de los clientes o identificar oportunidades de captación y transmitirlas al banquero responsable
- brindar a los clientes y prospectos del banquero, una asesoría financiera integral y de forma inmediata para satisfacer sus necesidades:
apoyar al banquero a promocionar y vender productos de inversión atender necesidades operativas o realizar venta cruzada con productos y servicios complementarios.
- mejorar la experiência del cliente brindando atención y excelencia en el servicio (índice de satisfacción de los clientes nps):
operaciones o quejas o asesorías contribuir a las metas del banquero con los cuales se forma mancuerna de trabajo.
(expedientes, operaciones, auditorías, compliance)
*actividades específicas del puesto dirigidas a producir resultados finales.
*
promoción
- proporcionar asesoría financiera del mercado de inversiones y de productos de inversión.
- promocionar los productos y servicios de inversión así como de productos complementarios.
- promocionar servicios bancarios.
- apoyo al banquero en la promoción de tarjetas de crédito del segmento premium (ver requisitos de pre autorización).
- referenciar clientes a banqueros, en caso de que se identifique un prospecto o un cliente con potencial de crecimiento.
- visitar a clientes y prospectos en conjunto con el banquero.
servicio
- atender a los clientes asignados a banqueros: o vía telefónica o cuando el cliente acude a la oficina patrimonial
- asesorar y apoyar a los clientes, en trámites relacionados a procesos y operaciones que se llevan a cabo en sucursales.
operativo
- apoyar en el llenado de formatos para cualquier trámite administrativo referente a la operación de contratos de inversión, alta de productos, etc.
- apoyar en las actividades de la gestió