Implica el contacto en línea y telefónico con clientes externos/internos dentro del área funcional y completar cualquier administración relacionada.
general job description:
under general supervision, performs the following duties:
- responds to customer requests in a timely and efficient manner.
- prepares internal and external reports as needed.
- analyzes current trends/issues affecting customer satisfaction and provides feedback for improvement opportunities.
- provides immediate notifications to major accounts when their shipments experience delays or issues.
maintain ongoing communication until the issue is resolved.
- interacts with sales managers to identify the needs of the main accounts.
- accept calls as your own and ensure follow-up of customers seeking assistance from senior management.
- within established authorities, determines and authorizes solutions to solve customer problems.
- advises sales and operations on geopolitical or operational situations that may impact the service.
- communicates documentation requirements for customs clearance.
- maintains complete customer records/profiles for master accounts to anticipate their shipping needs and advise them on service updates/changes and initiates follow-up calls to ensure continued use of fedex products and services.
- handles claims and complaints, escalating issues to more experienced team members when necessary.
- you may be required to perform other tasks as assigned
to you minimum requirements:
minimum level of education:
- completed high school or equivalent.
- proficiency in english: 450 toeic points.
- preferred foreign language knowledge (other than english)
minimum experience:
- two (2) years of customer service-related experience in a service
environment/industry minimum skills required:
- extensive knowledge of fedex
tracking systems
- interpersonal
skills
- excellent verbal and written
communication skills
- ability to interact with senior management
- detail
orientation
- proven ability to effectively negotiate sensitive customer
issues
- teamwork
skills
- microsoft office and pc skills - typing on pc (35 words per minute)
- problem-solving
skills
- ability to use mental reasoning or research to understand and solve problems
fedex es ampliamente reconocida como una empresa de clase mundial.
nos sentimos honrados y orgullosos de ser reconocidos constantemente como un gran lugar para trabajar, un innovador en cuanto a tecnología y una de las empresas más admiradas y respetadas del mundo.
fedex es nombrada constantemente entre las marcas más valiosas y admiradas del mundo.
algunos de nuestros premios recientes incluyen:
- 2020 - empresas más admiradas del mundo de fortune (#14 )
- 2019 - mejores lugares para trabajar de fortune (#15)
- 2019- uno de los "mejores empleadores para la diversidad" de forbes
- fedex lac 2020 incluido en el ranking de mejores lugares para trabajar en américa latina de great place to work (#24)
- 2021- fedex méxico fue incluido en el ranking gptw por 18 años consecutivos
- 2020- fedex méxico recibió la certificación cemefi por 13 años consecutivos respaldando a fedex como empresa socialmente responsable
- 2021 - fedex chile fue recertificado con giro limpio, un sello de la agencia de energía sostenible que busca mejorar la eficiencia energética del sector de transporte terrestre, mediante la reducción del consumo de combustible y las emisiones de gases de efecto invernadero.
- fedex uruguay 2019 seleccionado por gptw entre las 5 mejores empresas para trabajar
vea las oportunidades laborales actuales o busque según criterios específicos para encontrar trabajos que coincidan con sus intereses.