*about the team*: zillow group’s mission is to give people the power to unlock life's next chapter. Streeteasy is owned and operated by zillow group and specializes in the nyc market. Indeed, it is estimated that eighty percent of people searching for a home in new york city used streeteasy or one of the affiliated zillow group websites.
Streeteasy is reimagining the way people buy, sell, and rent homes across new york city and new jersey. Streeteasy’s website and mobile apps provide vetted and verified listings, plus intuitive search tools and data-driven guides to help people unlock the opportunity of living here. We are a technology driven group who constantly strive to use data to build groundbreaking products. The creative and innovative solutions we build are used by millions of people in new york and across the country.
La misión de zillow group es dar a las personas el poder de desbloquear el próximo capítulo de sus vidas. Streeteasy es propiedad y está operado por zillow group, y se especializa en el mercado de la ciudad de nueva york. De hecho, se estima que el ochenta por ciento de las personas que buscan una vivienda en la ciudad de nueva york utilizan streeteasy o uno de los sitios web afiliados de zillow group.
Streeteasy está reimaginando la forma en que las personas compran, venden y alquilan viviendas en toda la ciudad de nueva york y nueva jersey. El sitio web y las aplicaciones móviles de streeteasy ofrecen listados verificados y comprobados, además de herramientas de búsqueda intuitivas y guías basadas en datos para ayudar a las personas a aprovechar la oportunidad de vivir aquí. Somos un grupo impulsado por la tecnología que se esfuerza constantemente por utilizar datos para construir productos innovadores. Las soluciones creativas e innovadoras que creamos son utilizadas por millones de personas en nueva york y en todo el país.
*about the role*:
this role will employ a broad variety of data science skills, all with the aim of creating a fantastic consumer and partner experience at streeteasy. You will work on large, ambiguous and cross-functional problems with our product, marketing & strategy & operation teams and come up with data driven insights that push the business forward.
This role helps understand questions such as:
- user insights & segmentation: how do users behave on our site (and beyond) and what patterns can we identify? Can we segment users in ways that help our marketing and product teams provide a better experience?
- experimentation: can we standardize the way we run a/b tests and automate all our test analyses? How can we run 10x more experiments in 1-2 years?
- reporting and storytelling: how can we succinctly summarize how our business is performing? What metrics should we track, how should we define them and why?
- data modeling and data architecture: how do we structure our data so that it can easily answer most questions? How do we expose the data to other teams?
To that end, you will:
- present and interpret customer insights, metric development, testing methodologies, and experimentation results to technical and non-technical partners.
- identify, define, socialize, and break down complex problems in your organizational domain and partner collaboratively with other teams to build solutions that fix enterprise wide problems.
- champion the importance of data and data driven decision making.
- create dashboards in tableau, looker and quicksight.
- create frameworks that can be reused by other team members, e.g. simulations or causal inference analysis.
- design and execute experiments (ex: a/b tests) that measure the impact of product changes. Frame experimentation problems, both statistically and within the business and customer context.
- work with engineering teams to improve data collection procedures to ensure integrity and quality of the data.
- use google analytics or other tools to track specific data
- create data transformation pipelines using tools such as dbt
- mentor and coach junior team members
este puesto empleará una amplia variedad de habilidades en ciencia de datos, todas con el objetivo de crear una experiência fantástica para los consumidores y socios en streeteasy. Trabajarás en problemas grandes, ambiguos y multifuncionales con nuestros equipos de producto, marketing y estrategia y operaciones, y generarás ideas respaldadas por datos que impulsen el progreso del negocio.
Este rol ayuda a entender preguntas como:
- percepciones y segmentación de usuarios: ¿cómo se comportan los usuarios en nuestro sitio (y más allá) y qué patrones podemos identificar? ¿podemos segmentar a los usuarios de maneras que ayuden a nuestros equipos de marketing y producto a proporcionar una mejor experiência?
- experimentación: ¿podemos estandarizar la forma en que realizamos pruebas a/b y automatizar todos nuestros análisis de pruebas? ¿cómo podemos llevar a cabo 10 veces más experimentos en 1-2 años?
- reportes